27 Mart 2017 Pazartesi

Adolf Hitler Şuan ki Almanya'da Uyansa Ne Olurdu? Temalı Film...

18 günlük aradan sonra merhabalar Sn. İnsan Evladı :)

Şimdi size bu aralardaki gündem ile alakalı hiç sıkıcı olmayan bir film önereceğim. Filmin ana teması: Adolf Hitler şuan ki Almanya'da birden uyansa ne tepki verirdi, ne olurdu, ne yapardı? temalı bir komedi türünde film. Her ne kadar komedi olsa dahi Almanların Adolf Hitler hakkındaki görüşlerini farklı bir açıdan yansıtmış. [ Ve film Alman yapımı ;) ] 

Nasıl mı?  Buyrun yazımın devamını okuyun efenimmm :)


Filmden bir kare :) Yazımın devamını okuyunuz, beğeneceksiniz filmi bence ;)


Kısaca bu  yazının içeriği;
*Filmi size öyle uzun uzun okurken içinizi sıkan tarza anlatmayacam, merak etmeyin :) Kısa kısa filmden bahsedecem ve sevdiğim bir kaç sahneyi paylaşacağım ve dahi birkaç yorumumu ;) :) Fragmanı en sonda paylaşacağım.
*(İlaveten RTE-Almanya arasındaki "NAZİ" söylemleri ile alakalıda bir kaç lafım olacak)
*Filmin bir kısmında Adolf HİTLER Türklerden de bahsediyor bu arada

Şimdi öncelikle filmimizin adı:

Bak Kim Döndü?


Filmin konusu kısacası: Adolf Hitler bir şekilde zaman yolculuğu tarzında bir olay ile bugünkü Almanya'da uyanıyor ve olaylar gelişiyor. Adolf Hitlerin şuan ki Almanya'ya verdiği tepkileri vesaire komedi havasında izliyorsunuz lakin filmde yatan çok mesaj var ;) Politik mesajlar... (politikadan bahsedince içiniz bayılmasın bi sakin :D sıkılacağınız tarzda politika propaganda filmi değil yani :D)

Film ile alakalı ilginç olan ne biliyor musunuz? Filmin Alman yapımı olması-bizatihi Alman vatandaşları tarafından çekilmiş olması (yani öyle elin ABD'lisi falan çekmemiş)! İşte bu yüzden binevi Almanların Adolf Hitlere bakışını bir pencereden izleyeceksiniz bu filmde! (her ne kadar film tamamen komedi havasında geçse de...)


Bak Kim Döndü? Adolf...!

 

 Film Hakkındaki Yorumum:


Film komedi olarak işlenmiş olduğu için mesela öyle "Yahudi Katliamı"na dair şeylerden bahsedilmiyor! Filmi izlerken Almanlar'ın Adolf Hitler'den hoşlanmadığını biliyordum. Zaten filmde de Adolf Hitler'in yaptığı yanlışlara ve bazı Alman vatandaşlarının-halkının Adolf Hitler'e karşı olduğu işlenmiş, lakin beni çok şaşırtan şey ise şuydu: filmde Adolf Hitler övülüyorda! "Yani her ne kadar yanlışta yapmış olsa o bizim liderimizdir, o gerçekten Alman Milleti'nin geleceği için yaptı ne yaptıysa, bizi düşünerek yaptı, bizim için hizmet etti" gibi bir düşüncenin hakim olduğunu gösteriyor sanki Alman Halkı'nda! Bu beni şaşırttı! Çünkü bildiğim kadarıyla Almanya'da Adolf Hitler'in nazi işaretini yapsanız dahi bu tutuklanıp hapse girmeniz için yeterli diye biliyorum ama filme gizli kamera kullanılarak yani gizli demeyeyim de sanki Adolf Hitlere çok fazla benzeyen bu oyuncu Adolf Hitler olarak Alman sokaklarında dolaşırken ve rolünün havasında iken Almanların ne tepkiler verdiği de kameralara yansıyor: Adolf Hitler'i görünce sevinçten uçan mı istersiniz, Adolf Hitler ile fotoğraf çekilmek isteyen mi, Adolf Hitler'e minnettar olduğunu söyleyen mi ne arasanız var yani :D Eee şimdi bu durumda aklıma şu geldi, yani bu filmden sonra; Adolf Hitler demek ki Almanya'da (yaptığı siyasi büyük hatalara rağmen) Alman siyasileri ve çoğu vatandaş tarafından sevilmese dahi Çoğu Alman halkı tarafından "ne yaptıysa bizim için yaptı" ve "liderimizdi bi zamanlar", "Büyük Almanya'nın kurulmasında katkısı çok var kesinlikle!" tarzında fikir beyan edenlerin olduğu kanısını da bende uyandırdı açıkçası bu film! 



Filmde güldüğüm ufak bir sahne :

Çok komedi unsuru varda benim ilgimi çekti an itibariyle ekran fotosu aldım onun resimlerini de koyayım şöyle efenimmmm:

"Erkekler tüm gücünü toplamalı, ardından Sawatzki; saldırmalı!" (Burada Adolf kızları nasıl tavlayacağını anlatıyor ve...)

(...Ve yanındaki adamın cevabı ise bu :D---Adolf Hitler'in kendi siyasi kitabı olan "Kavgam" adlı kitaba vurgu yapıyor burada :D )

Filmde Hitler SÖZCÜ GAZETESİ'ni elini alır ve Türkler hakkında bir kaç kelam eder ;) :D
(2.Fragman tarzı 28 sn. video)


FRAGMAN


İlaveten RTE ile Almanya arasındaki "Nazi" söylemlerine değinmek istiyorum (yanlış anlaşılmak istemem, şöyle ki:) 

 

RTE son zamanlarda bildiğiniz gibi Alman Halkı'na söylenebilecek en son lafı söyledi: "NAZİ" (!). Yani Sn. arkadaşlar bakınız: Bir devlet adamı bir devlete (noktasından virgülüne kadar) bir laf söylerken şunu düşünmek ZORUNDADIR: "Şimdi söyleyeceğim bu laf benim devletimin menfaatine yarayacak mı yoksa yaramayacak mı?" Almanya'nın çoğunluğunun (%90'dan fazlasının) Adolf Hitler'e-NAZİ'ye destek verdiği biliniyor lakin şuan ki Almanlar Adolf Hitler'in-NAZİLERİN tutumlarını, hatalarını, liderliklerini, Almanya'ya uluslararası ve ulus içinde verdiği zararı sevmiyor, desteklemiyor! Bu sebeple Almanlara "NAZİ!" demek bir Alman'dan bildiğim kadarıyla küfürden çok çok çok çok daha ağır gelirmiş onlara! Velhasıl kelam ülkemizdeki oy çoğunluğuna sahip olan-olanlar ÇOK yanlış yaptı burada! Türkiye Cumhuriyeti'nin menfaatine zerre fayda sağlamayan bir harekette bulundu!
Yazık yani işin kısası! Milletimiz maalesef devlet adamı ile siyasetçinin farkını ayırt edemiyor, ve büyük ihtimallerde ayırt edemeyecek gibi! :// ://


Diyeceklerim bu kadardı efenimmm... :) Arayı çok açmadan görüşmek dileğiyle... ;) ;)
Saygılar....

18 yorum:

  1. :D karımla kavgama cok güldüm. Nerelerdesin bakiyim sen kacakk :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o bölümü güzeldi :D Genel olarak filmde bu tarz espiriler var.
      Valla canım sıkkındı açıkcası o yüzden dikkatimi veremedim, içerik giremedim. Hayat dertleri, hayat koşuşturmaları, bazı kişisel dertler falan... Bide şu ülke gündemi moralimi sıfırladı, canımı sıktı diyelim :// Neyse geldim, devam edeceğim :)

      Sil
  2. Ben bunu netflix'te izledim yaaa, epey oluyor ama izleyeli, çok beğendim, tam komedi:))en unutmadığı şey de, kendisi söylüyordu galiba, tamam ben bunları yaptım ama Alman halkı da bana destek oldu diyordu. İşte bence o çok çarpıcıydı!! Yani tek başıma suçlu ben değilim demeye getirdi, siz beni seçtiniz, desteklediniz, alkışladınız eee şimdi bu yorumum kızım sana söylüyorum, akp liler siz anlayın baabında:)))

    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen o kısımları falanda çok güzeldi. Politik çok gönderme yapıyordu. Film hakikaten ilginç ve çok güzeldi. Hem Almanların gözünden Adolf Hitler'i anlatıyor, hem espriler var, hem politik göndermeler var, hem birkaç yerde birkaç filmi tiye almış falan... :D :):) Güzel filmdi. Ben beğendim açıkcası :)

      Sil
  3. Bunu izleyeceğim :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyin eminim beğeneceksinizdir :)
      Saygılar...

      Sil
  4. Bizim de bir Hitler'imiz olacak. Az sonra...

    YanıtlaSil
  5. "Karımla Kavgam" iyiymiş:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen orayı birkaç kere izledim :D Güzeldi :D :):)

      Sil
  6. Dün izledim filmi :) Güzel filmdi... Sonu öyle bitmeseydi iyiydi, muhtemelen ikincisini çıkarırlar... Tekrar teşekkür ederim tavsiyeniz için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyemi dikkate alıp izlediğiniz için memnunum :) Teşekkür ederim :) Filmi genel olarak beğenmenize sevindim :)
      İkincisi çıkarsa izlerim mutlaka ama sanmıyorum çıkacağını.
      Saygılar...

      Sil
  7. Komedi izleyemiyorum lakin fikir iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komediden ziyade Almanların gözünden Adolf Hitler'i anlatması, politik laf sokmalar, birkaç filmi tiye alması falan bunları toplayınca çok ilginç ve keyif verici bir filmdi gerçekten. İzlemeniz tavsiyemdir :)
      Saygılar...

      Sil
  8. inanılmaz merak ettim, hemen izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Memnun kalacağınızdan, size de keyifli geleceğinden eminim :)

      Sil
  9. Çok merak ettim, ilginç bir film...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.
      İzlemeye değer emin olun :)
      Saygılar...

      Sil