26 Şubat 2017 Pazar

Bulunan 7 Yeni Gezegen Hakkında Kısa Maddelerle Bilgi

Merhaba SN. İnsanoğlu;

Büyük ihtimal duymuşsunuzdur zaten 22 şubat tarihinde NASA'nın yaptığı açıklamaya göre 7 tane yeni gezegen bulundu. Bende bu haberi daha internete ve haber kanallarına düşmeden Özgür Demirtaş adlı bir Profesörün Twitter hesabında yaptığı canlı yayın çevirisi sayesinde 23 maddede öğrendim.
Bahsettiğim profesör bu hocamız. Bir kaç kere CNNTÜRK'te de görmüştüm. Size böyle fotoğraflarla 23 maddede anlatacağım. Göz atmanızda kesinlikle fayda var!

Bu NASA tarafından bulunan yeni 7 gezegenin atmosferi, çapları, kütleleri, bu 7 yeni gezegenin nasıl bulunduğu, bu yeni keşfedilen 7 gezegene gidilmeye kalksa ne kadar yıl süreceği, bu 7 gezegende su var mı, hayat var mı? gibi konularda sizlere 23 madde ile anlatacağım.


Bu hoca NASA tam yeni 7 gezegenin bulunduğunu canlı yayında açıklarken o yayını TÜRKÇE'ye çevirip hemen Twitter'dan aktardı.

Anlatırken aşırı sıkıcı detaylara inmeden, kısa ve öz bir şekilde aklınızdaki soru işaretlerini giderecek tarzda güzel bir fotoğraflarla anlatım yapacağım :) :)

Hadi buyurunuz başlayın göz atmaya: ...



Buyrun Prof. Özgür Demirtaş NASA'nın canlı yayınını TÜRKÇE'ye çevirirken yazdığı kısa kısa tivit ekran fotoğraflarıyla size hemen yazıyorum buradan. Merak etmeyin canınız sıkılmaz; kısa kısa zaten :) ;) ;)




Evet, Özgür Hoca başlıyor gördüklerini aktarmaya NASA yayınından


Hocamız başlıyor çevirmeye. "Gezegen" demek istemiş tabii "gegen" derken :D :)






Şimdi ise NASA tarafından açıklanan 7 yeni gezegenin atmosferi tartışılıyor(Binevi canlı yaşamı var mı gibi konular)

Işık hızında 39 YIL... (!) IŞIK HIZI HA! :D

Başka gezegenlerde yaşam konusu;


Keşke bu çalışma için o teleskobu biz TÜRK'ler fırlatsa ama işte... :/ :/ :/

Harbiden büyük bir adım! Duyduğumda şaşırmıştım!

Bulunan 7 yeni gezegenin gökyüzü ile alakalı...

Hocamız canlı yayını TÜRKÇE'ye çevirip aktardığı için NASA'nın canlı yayınında an ve an ne olduğunu da çeviriyor elbet.

Canlı yayında NASA yetkililerine sorulan sorudan biri






Bunlar bulunan 7 yeni gezegen! Başlarında yazan harflerde onlara verilen kod isimleri.

Fotoğraf tabii gerçek değil lakin NASA yetkilileri tarafından böyle görüneceği tahmin ediliyor.

Evet bu kadardı :) Hakikaten BİLİM "efsaaaneeeee" bir şey yav! :) ;)
Umarım benim kadar sizde heyecanla okumuşsunuzdur.

Bu linkte tivitlerinden alıntalıyarak bu makaleyi oluşturduğum ve BİLİM ile alakalı TÜRKİYE CUMHURİYETİ'nin menfaatleri için fikirler üreten-çözüm sunan-akıl veren Profesör. Twitter adresini biliyorum ben lakin İnstagram'ı da varmış. Takip etmenizi öneririm. Bu benim takip ettiğim Twitter hesabı: https://twitter.com/ProfDemirtas

BİLİMle kalın, sağlıkla kalın, eğitimle kalın, ve esenlikle kalın.


Saygılarımla...

11 yorum:

  1. Bu tür haberler beni çok heyecanlandırıyor, yedi tane bulunması, su olabilme, kayalık olabilme ihtimalleri ve bunların tahmin edilenden daha yakın olması harika bir şey! Daha detaylı araştırma yapacaklarını bilmek de çok iyi hissettiriyor, umarım atmosferin ve yeryüzünün yaşama elverişli olduğunun kesinleştiği haberleri de en kısa zamanda alırız! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 gezegende birinin dahi yaşama uygun olması durumunda Amerika Birleşik Devletleri o gezegeni NASA vasıtasıyla sahiplenecektir. ABD'nin uzayda vatan aradığını biliyoruz çünkü... O yüzden bizde geri kalmamamız gerekiyor bu uzay konusundaki bili araştırmalarından diye de düşünüyorum.

      Sil
  2. Heyecanlanılmayacak bir haber değil:)))su varsa çok önemli, gezegen yüzeyindeki ısı da dünyaya yakınsa hele..e valla süper:)))ışık hızında gidebilme teknolojisi yapılırsa ki mutlaka bir gün yapılacaktır, 39 yıl bayağı iyi bir süre. :) çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gezegnlere şuan bile gidilse dahi İngiltere, ABD, Fransa gibi uzaysal çalışmalar ve teknolojiler üreten ülkeler gidebilecektir. Türkiye Cumhuriyeti'ninde saçma boş işleri konuşmayı bırakıp bu tür konulara yoğunlaşması gerekmekte! Aksi halde her şeyden geri kalacağız! :/ :/

      Sil
  3. 7 tane gezegen keşfedilmiş ama biz hala...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz hala "padişahlık gelsin mi gelmesin mi, Bilmem neyin bi yerinin kılıyız, böyük Türkiye, Amerihanın oyunu bunlar, dış güçler" gibi saçma salak işlerle uğraşaduralım!

      Sil
  4. Ahh harika bir haber fakat iyimser de olamıyorum. Dünyaya sahip çıkılmazken, başka gezegenler bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilim adına yani İnsanoğlu adına çok güzel haberler bunlar :)) Dünya'dan ziyade ülkemize sahip çıkamıyoruz memleketteki cehaletten ötürü! İlaveten zaten biz bu cehaletle boğuşurken gine Hindistan, ABD, Rusya, Fransa, Çin gibi ülkeler aldı başını gitti, bizde böyle izleyelim!!!
      Ya hakikaten düşündükçe öyle sinir oluyorum ki...!!!

      Sil
  5. Çok değerli bir paylaşım olmuş. 7 gezegen bulunduğunu bilmeyen arkadaşlarımızı da araştırmaya teşfik edici bir yazı olmuş. Şu anki teknoloji ile o gezegenlere ulaşamamamız söz konusu olsa bile, öyle "Ulaşamadığımız gezegen neyimize yarar?" cülesini hala kuran insanlara kulak asmamamız gereklidir. Bu cümleleri kuranlar yüzünden halimiz pek yaman değil mi zaten?

    Şu hayatta yapmamız gereken en önemli şeylerden birisidir "bilim". Umarım insanlarımız çok daha fazla değer verirler bilime. Şu zamanda gidişat pek iyi görünmese de, bir gün insanların bilinçleneceğini biliyorum. Zor fakat imkansız değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumların için teşekkür ederim öncelikle :)
      Dediklerine katılıyorum. Şu günlerde bizi ancak ve ancak BİLİM ve EĞİTİM kendimize getirecek ve diğer uluslardan öne gitmemiz için yardımcı olacaktır. Aksi halde bu şekilde halimiz çok kötü bir vaziyette ://
      Umarım,umarım vatandaşlar artık uyanır gerçek dünyanın nelerle uğraştığının farkına varır :/

      Saygılar...

      Sil