20 Şubat 2017 Pazartesi

Koton'da Çalışmak

Bi ara çalıştığım Pendik Cadde KOTON                 (Hııı 5 katlı)
 Merhaba arkadaşlar; Ben Koton'da  4- 4.5 ay boyunca part time çalıştım. Ve bildiklerimi anlatacağım ama bunu haricinde; Google Amca'dan ihtiyacı olanlar nasiplensin ve belki sabitleşmiş okuyucularım "bu tür yerlerde çalışma şartları nasıl acep?" diye merak ederde okur düşüncesiyle bu makaleyi yazmak istedim :)

Pendik Cadde Koton'da haftada 30 saat part time çalışmış biri olarak kısa ve öz: Koton'da çalışanlar günde kaç saat çalışıyor? Koton'da çalışma şartları nasıl? Koton'da Ne kadar yemek parası veriyor? Koton'da çalışanlar ne kadar prim alıyor? Koton part time, Koton full time  vs... gibi konularda yardımcı olmaya çalışacağım.


Hele ki iş arayanlar için ve Koton'da(ya da benzeri firmalarda)çalışmayı düşünenler için çok faydalı ve CV oldurmadan önce yararlı bilgilerin bulunduğu bir anlatım olacak.  

Anlatmaya başlayayım o halde:...



Koton'da çalışma günleri ve çalışma saatleri nasıldır?

 

  Part Time: Şimdi ben işten 2016 haziranda ayrıldım(bu yazı şubat 2017'de araştırıp yazdım)
Benim çalıştığım dönemde cadde mağazasında iken Koton'un. Önce Partlar haftada 30 saat çalışıyordu. Zaten form doldurduktan sonra sizi arayıp o mağazaya mülakata çağırıyorlar. Sizin ders programınıza göre vesaire çalışma şifti(takvimi) yapıyorlar. Çalışacağınız günler onlarda sizede uyarsa kabul ediliyorsunuz ve ona göre programınız yapılıyor. Benim çalıştığım yerde partlar haftada 5 gün gidiyordu (normalde çoğu firmada part haftada 4 gün) lakin haftada 4 günde, 5 günde gitseniz 30 saat üzerinden çalışıyorsunuz zaten. Çalışma saatide partların genelde 14:00'da başlıyor ya da sabah 10:00'da... (tabii arkadaşlar ders programınıza göre değişiyor ben kendimi anlattım)
Ben işte ayrıldıktan sonra iş yerine gittim bugün (20.02.2017) arkadaşlar partlar artık haftada 20 saate düşmüş, 20 saat üzerinden anlaşma yapıldığını söyledi(ama haftada gine 5 gün, günde 4 saat çalışıyorsunuz işte). E tabii partların maaşlarda ona göre düşmüş(maaşı aşağıda söyleyecem)
"Peki sen part time nasıl çalışıyordun?" diye soran varsa şayet:
 Haftanın 3 günü 14:00'dan-22:00'a kadar(1 saat mola), 2 günüde 4.5 saat çalıştım (30 dk. mola)

Full Time: Haftada 45 saat çalışırlar. Haftanın bir günü fullcü olurlar yani sabah 10'dan akşam 22'ye kadar(2 saat mola) diğer 5 günde 7 saat çalışırlar (toplam 6 gün). Haftanın bir günü nasıl fullcü oluyorlarsa bir günüde erken çıkış olur(akşam 5-6 paydos).


Koton'da maaşlar ne kadardır? Koton'da ne kadar prim alırlar?

 

Ayın 5'inde maaşlar 12'sindede primler yatar genelde(şayet o ay prim alınmış ise). Prim mağazanın koyduğu satış hedefi tutturulmuşsa alınır. Hedef çok fazla tutturulmuşsa çok, kıl payı tutturulmuşsa az prim alınır. Yemek parasıda maaşla birlikte Sodexo yemek kartına yatar.

Part time: Ben part çalışırken maaş 900 TL-950 TL arası aldım haftada 30 saat çalışmaya(primsiz). Mesela bazı aylar çalıştığım mağaza primi tutturamadığından ötürü sadece maaş aldık bazı aylar primde aldık maaş haricinde. Mesela bayram zamanıydı sanırım maaş artı prim 1250 TL almıştım.
Şuan ki değişen sistemde (haftada 20 saat part):Toplamda 600 TL maaş civarı maaş alıyormuş (primde dediğim gibi o ay mağaza satışı olursa alırsın olmazsa almazsın.) Şuan ki sisteme göre primde 100 TL-200 TL arası bir şey alırlar sanırım ttecrübeme göre tahminim(çalıştığı saat sayısı düştüğü için).

Full Time: Full time standart asgari ücret alıyor arkadaşlar işte 1.404 TL maaş (haftada 1 gün tatil dediğim gibi) onun haricinde primde: diyelim mağaza iyi satış yaptı o ay 400-500 TL prim alırlar. Eğer kıl payı hedef tuttu vesaire gibi durumlarda 200-250 ya da 300 TL prim alırlar. Ya da o ay hiç prim alamadıkları da oluyor.


Koton'da Yemek Parası: 

Koton, Sodexo isimli bir kart verir size işe girdikten sonra. O karta maaş ile beraber (maaştan ayrı) yemek parası yüklenir. Bu kart hemen hemen tüm yemek yeme yerlerinde de geçerlidir. İçine eğer gün 4.5- 5 saatten fazla çalışmışsanız 10 TL veyahut 9.50 TL yemek parası yüklenir (sanırım 10 TL idi). 
Sodexo yemek kartı şöyle bir şey oluyor.



Benim Koton'da çalışma ile ilgili görüşlerim: 


Mağazacılık ve fast food yemek yerleri son tercihleriniz olsun çünkü fazlası ile kapitalist sistemi hissedersiniz. Sonra genelde mağazaya 14:00'da girer akşam 22'de çıkarsınız çünkü o saatte kapanır sürekli-paydos olur, bu sebeple sosyal hayatınıza zaman kalmaz (spor mpor, gezmek tozmak, arkadaşlarla vakit geçirmek sadece izin gününüzde ve erken çıkışlı olduğunuz günde yaparsınız). Üniversite mezunuysanız kendi işiniz ile alakalı bir iş arayın, üniversite mezunu değilseniz ve okuma imkanınızda pek yoksa açıktan okuyun bir taraftanda başka kalitesi düzgün işler bakın.

Yani kısacası: Öğrenciyseniz ve ders düzeniniz uyuyorsa part girin. Yok full girecem ama kısa duracam  diyorsanız da girin. Onun dışında pek tavsiye etmiyorum( yani vardiyasız düzgün bir iş bakın, mağazacılık tarzı işler son seçeneğiniz olsun)

Diyeceklerim bunlar. "Bu yazıyı ne yazdın? "Banane Koton'dan LC Waikiki'den. Düzgün makaleler yazda okuyalım be" diyen arkadaşlar; Google Amca sayesinde bu yazımı görüp gelen olacaktır. Hem Google'da bu konuyu arayan işini görsün hem de bloğumun trafiği artsın demi ama :D ;) ;) İlaveten sürekli bloğumu takip eden varsada merak edip "Ya bu mağazalarda çalışanların çalışma şartları neymiş bakalım" tarzı şeyler söyleyip okuyabilir merak amaçlı :) :) :)

KOTON'da çalışmadan önce LC WAİKİKİ'de de 1 yıl part time çalışmıştım. LC Waikiki'de çalışmayla alakalı bu yazıya benzer bir yazımı okumak için şu linke tıklayabilirsiniz: http://mesapo.blogspot.com.tr/2015/12/lc-waikikide-calsmak.html


Sağlıkla kalın. İşiniz görüldüyse veyahut makaleyi beğendiyseniz bi yorum yapmayı da unutmayın :)
Saygılarımla...


Halk arasında mağaza müziği diye geçen şu müzikle size veda edeyim :D :) 
(Mağazalarda hep bu tarz yabancı müzik çalar ya :D)

39 yorum:

  1. Bence boş bir yazı olmamış. Işsizlik oranının yüksek olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Elbette yazınızı değerlendirenler olacaktır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bende onu düşünerek yazdım açıkcası :) Çalıştım biliyorum, bildiğimi aktarayım istedim. Çünkü internette çok fazla araştıran olduğunu fark ettim.
      Saygılar...

      Sil
    2. Reyiz Merhaba . Ben 26 Mayıs da basvurdum ama geri dönmediler ne zman insan kaynakları geri döner bi bilgin var mi

      Sil
  2. 14.00'den, 22.00'ye kadar bayağı zor:(( ama yarım gün için primler filan, yemek kartı da iyiymiş ücretleri, öğrenciler için daha cazip olabilir. Müzik de güzelmiş. :)
    Çok teşekkürler, bilgilendirici bir yazı.
    Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenciler için gerçekten ilaç gibi geliyor (hele ki paraya sıkışan öğreciler için vesaire...) :)
      Teşekkür ediyorum.
      Sizde sağlıcakla kalın :)

      Sil
  3. Öğrenciyken bu tür işlerde ben de az çok çalıştım, her ne kadar istemesem de... Elinize sağlık kesinlikle birilerine faydalı olacaktır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her öğrenci bu yollardan geçmiştir (yani hemen hemen her öğrenci):)

      Sil
  4. İşsizlik oranının oldukça yüksek olduğu ülkemizde, benim gibi öğrencilerin de bulunduğunu varsayarak cidden değerli bir yazı olmuş. Teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bu tür mağazalar öğrencilerle döner doğrudur :)
      Yorumunuz için teşekkürler.
      Saygılarımla...

      Sil
  5. Gerçekten zor bir iş olmalı,
    Ne yazık ki mezun olduğumuz bölümle ilgili iş bulmakta sıkıntı çekiyoruz, sonra yarım saatlik aralarda nefes bulmaya mecbur kalıyoruz...
    Faydalı bir yazıydı, efendim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi anlıyorum ve malesef bende mezun olduğum bölüm ile alakalı iş bulmakta zorlanıyorum, benimde öyle bir sıkıntım var :/

      Sil
    2. Umarım şansımız döner ve mutlu olabileceğimiz bir mesleğimiz olur... :)

      Sil
    3. Umarım... :/
      Martta yerleşeceğim bir iş car sanırımı bir tane. Onu bekliyorum.
      Teşekkürler.

      Sil
  6. Merhaba cok acil merak ettigim bir sorum vardi size. Ben Koton'a gireli 1 hafta oldu. Ancak calisanlari da isi de sevemedim, 2 ay kalip cikacaktim. 1 hafta bile fazla geldi.

    Sizce istifami simdi versem ayrica 15 gun calismak zorunda kalir miyim, sanirim oyle bir kanun var.

    Tesekkurler cevabiniz icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi şöyleki hem yasal olarak hemde işe girerken imzaladığınız iş anlaşmları gereği istifanızı iki hafta önceden söylemeniz gerekmektedir. Söylemezseniz yaptırı uygulanabilir(son 15 günlük maaşınız kesilir ya da o ayki maaşınızı alamazsınız ilaveten bi sonraki iş başvurunuzda sorun yaratabilir). Diğer bi taraftan pek etikte değildir. Mağazacılık yapmış biri olarak sizin çektiğini söylediğiniz sıkıntıyıda anlıyorum-tahmin edebiliyorum. Size tavsiyem illa çıkacaksanız ayın 1'inde çıkmak istediğiniz söyleyin ve ayın başında çıkın.

      Saygılar...

      Sil
  7. Koton ile Mango aynı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mango hakkında bilgi sahibi değilim malesef.

      Sil
  8. Ben küçük bir şehirde yaşıyorum. Ailem dışariya bırakmadıgi için de üniversiteyi de burda okudum bir taraftan aöf de okuyorum. Burda iş bulmak çok zor. Bir dönem çağrı merkezinde çalıştım ama sonra çıkmak durumunda kaldım. Biriktirdiğim para suyunu çekti şimdi başka bir iş arıyorum. En azından kendi ihtiyaçlarimi karşılayabilmek için çünkü bir yerden sonra aileden isteyemiyorsun hoş verdikleri para da ihtiyacınin yarısını anca görüyor. Lcw nin şartları daha iyi diye duydum. Part time olarak çalışmak istiyorum ama alım yapmıyor defacto yeni alım yapmış diğer mağazalar da aynı şekilde... İşsizlik çok kötü çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süre işsiz kalan biri olarak işsizlik kötüdür bilirim :/ Size tavsiyem elinizden geldiği kadar-hemen hemen her mağazaya gidip CV bırakın!
      Saygılar...

      Sil
  9. bence de faydalı bir yazı olmuş Mesela ben sırf pendik koton sürekli gittiğim bir mağaza olduğu için merakımdan konuyu girip okudum :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,

    Bu yazi oldukca faydali bir paylasim olmus. Cok tesekkur ederim.
    1-2 tane sorum olacakti.
    1.Part-time larin yan haklarindan bahsedermisiniz ?
    Yani yemek veriyorlardi. Sodexo kartim sanirim. Ama 20 saat oldugu durumda gunde 4 saat 5 gun geliyorsaniz yemek vermiyorlar degil mi ?
    2.Ayrica Part-time'larin satis hedefi var miydi ? Yoksa satis hedefi magaza geneli icin mi ? (Yazida magaza diye belirtmissiniz ama gene de emin olmak istedim)
    3.Part-time personel icin, satis faaliyetleri disinda nasil aktivitelerde gorev aliniyor ?

    YanıtlaSil
  11. Bu tür mağazalara nasıl başvuru yapabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana tavsiyem avmlere birgün alışveriş veya gezmek icin degil hepsine basvuru yapmak icin cik evden illa biri arar... hic kimseden çekinme tecruben olur . Sen sirket icin calismis oluyorsun fakat arti avantajin iceride oluşan dostluğun oluyor cok guzel bir ortam saglaniyor illa :) bol şans

      Sil
  12. Merhabalar ben bugun basvuru yaptim kapidan ciktim 10 dakika sonra beni aramislar yarin 3 te cagiriyorlar bana 30 saatlik olan parttan bahsettiler sadece. Daha once baska bir kurumsal firmada calistigim icin az cok biliyorum hemen hemen ayni sekilde isliyor fakat onceki calistigimda part olarak calisana 600 lira veriyorlardi ayda 10 gun 8 saat calisiyordu gunluk. Ona gore calisma saatleri daha iyi bence eger hala gecerliyse yani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim yarın gidip başvurmaya çalışacağım :)

      Sil
    2. Peki siz tekrar gittiniz mi iş şartları kaç saat ne kadar ücret öğrenebildiniz mi acaba?

      Sil
  13. Kerim kardes kaç güne ararlar tahmini bende 26 cuma günü basvurdum olumlu geçti

    YanıtlaSil
  14. Ben form doldurdum 2 hafta oldu dönmediler :(

    YanıtlaSil
  15. Koton mu hic bulaşmayin derim

    YanıtlaSil
  16. 1 buçuk senedir kotondayim amele gibi calistiriyorlar cok fazla is yükü var. Personel almaya kiyamiyorlar sürekli birseylerden kisiyorlar. İzmir karsiyaka magazasinda çalışıyorum. 3 kisinin yapmasi gereken isi tek kisiye yüklüyorlar. Magazaca cok bunaldik herkes cikmayi dusunuyor. Bide o kadar çalışıyorsunuz yaptiginiz isi begenmiyorlar. Simdi diceksiniz bu kadar kotu madem niye çıkmıyorsun diye. Birkac ay sonra düğünüm olacak sirf tazminat alabilmek icin bekliyorum bu kadar dayandim sonucta onlara hakkimi birakmak istemiyorum. Cok fedakarlık yaptim bu şirkete ama kıymet bilmez bunlar uzak durun.

    YanıtlaSil
  17. Allah yardimcimız olsun ben de haziran ayınin 9 da lise den mezun olcam hemen bulmam lazım.ben de 2 ayrı yere basvurdum istabul kadikoy de 2 yer de de olumlu geçti bu hafta dönerler dediler hiç dönmediler kaç hafta geri dönerler bilginiz var mı peki. 26 Mayıs dan beri bekliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Nasıl başvuru yapılıyor

    YanıtlaSil
  19. Merhaaba tesetturlu eleman aliyorlar mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben istanbul kotonlarda tesettürlü çalışanlar gördüm.

      Sil
  20. Merhaba, ben üniversiteden mezun oldum Ekim ayı gibi işe gireceğim fakat kendi mesleğimle alakalı girsem haftada 55 saat. Ve önümdeki bir yıl için üniversiteye tekrar hazırlanma planım var ders çalışmak istiyorum fakat para da kazanmam lazım. Bende part olarak koton veya lcw tarzı yerlerde çalışmayı düşünüyorum. Bana tavsiyeniz ne olur hem para hem şartları açısından

    YanıtlaSil
  21. 17 yasindayim sizce alirlar mi

    YanıtlaSil
  22. Merhaba bir sorum olacak ben işe. Girdim kotonda ama sözleşmede saatlik ücret 4 tl yazıyor böyle hesaplayınca 30 saat çalışınca 480 yapıyor ayda bu 4 tl sözleşmeye min ücret olsun diye mi yazılmış bir tutar siz 800 aldığınızı yazmışsınız çünkü henüz işe başlamadım ve para konuşmadım

    YanıtlaSil
  23. 1 hafta raporluyum part çalışıyom bu çalışmış gözükürmü.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba ben üniversite öğrencisiyim daha önce hiç çalışmadığım için part time bir işle denemek istiyorum tecrübe istiyorlar mı

    YanıtlaSil