18 Şubat 2017 Cumartesi

Gezegenlerin Çıkardığı Sesler

Arkadaşlar Merhaba :)

Bugün size siyasi ya da felsefik vesaire gibi dünya sorunlarından değil bilimden, uzay aleminden çok keyfili bir yazı hazırladım ;) NASA'nın kaydettiği gezegenlerin sesini dinleteceğim size ;)

Gezegenlerin çıkardığı sesler. (NASA tarafında yayınlandı)


Şimdi belki aklınızdan şu geçiyordur: "Kardeş hani uzayda ses yayılmıyordu? Gezegenlerin nasıl sesi var yani? Hadi diyelim var nasıl kaydetmişler? Gezegenler nasıl ses çıkarabilir ki?" vesaire vesaire vesaire... Birde tabii ülkem adına bu konuyla alakalı birkaç eleştiride de bulunacağım :/

Tabii efenim, hemen anlatayım ve size o gezegenlerin seslerini dinleteyim ;)
Buyrunuz:...

İlk önce şuna açıklık getirelim tabii; ses derken bildiğimiz ses değil zira bildiğiniz gibi uzayda ses yayılmıyor. Lakin uzayda her şeyin,yani; gezegenlerin(Uranüs,Dünya,Mars,kara delikler vb...) bir insanoğlunun duyamayacağı kadar gezegenlerden çıkan elektromanyetik dalgaları çeşitli yöntemlerle(BİLİM VASITASIYLA) insanoğlunun duyabileceği şekilde ses dalgalarına dönüştürmek mümkün. Ve Amerikan ulusunun kurduğu ve geliştirdiği,Amerika Birleşik Devletleri'ne hizmet veren NASA'da bu gezegenlerin sesini yayımlayarak tüm insanoğlu ile paylaştı.

Bunu ilk öğrendiğimde "Aman kesin sıkıcı bir şeydir" dedim içimden ama dinleyince gerçekten çok gizemli sesler mevcut! Hatta bu sesler bir süre sonra insana huzur bile veriyor(en azından bana :D) İlaveten insanın bilime olan ilgisini bi hayli arttırıyor kesinlikle! Sonra evrenin ne denli büyük olduğunu anlayıp evren-uzay hakkında merakınız artıyor. Belki sizi araştırmaya dahi itecektir!

Tabii benim bu zevkli yukarıda belirttiğim duyguları hissettikten sonra  aklıma ilk gelen şu oldu:
Ya niye benim ülkem Türkiye Cumhuriyeti'de bu tarz bir TÜRK UZAY İSTASYONU oluşturmuyor da uzayda TÜRK MİLLETİ İÇİN bilimsel faaliyetlerde bulunmuyor?! Tamam arkadaşlar ecnebilerde siyaset ile çok uğraşıyor ama tüm vakitlerini buna ayırmıyor ya da boş beleş konuları tartışmıyor. Çoğu diğer ulusların devlet adamlarının tek dertleri: ben ulusuma-devletime nasıl faydalı olabilir, nasıl ulusumu-ülkemi ileri götürerek en güçlü ulus-devlet yaparım" diyorlar! Peki diğer uluslar bilim çalışmalarında almış başını giderken biz ne ile uğraşıyoruz? Bizim gündemimizde ne var? Şu var: "Türkiye'ye padişahlık gelsin mi, yoksa gelmesin mi?" (!)

İnsan böyle şeyleri gördükçe, düşündükçe sinirleri bozluyor gerçekten! Off offf...! Her neyse...

Evet şimdi bakalım şu gezegenlerin seslerine [DİNLEMEDEN GEÇMEMENİZİ DİLİYORUM ;)]

İşte gezgenlerin çıkardığı sesler:

 
Videoyu Youtube'dan aldım. Birçok gezegenin sesi var bu videoda(Uranüs,Jüpiter,Miranda,Neptün,Satürn,Dünya ve ismini bilmediğim bir çok gezegen daha :). Sizin sevdiğiniz en gezegen sesi hangisi bilmiyorum ama bana Satürn bayağı bi hoş geldi :D ;) 

 
Ha bide şu var, bunuda dinlersiniz belki ilaveten...


Tabii daha bunun gibi nice videolar var internette. Önemli olan sayın okuyucularım bizim bu bilimsel gelişmelerin gerisinde kalmamız! Üzücü, çok üzücü... :/
 En az benim kadar üzülen birinin daha Twitter profilinin paylaşacam sizinle. İsmi: Özgür Demirtaş. Bu zatta benim gibi Türkiye'de bilimin zerre gelişmemesinde-üretimin olmamasında fazlasıyla rahatsız ve deneyimleriyle-bilgileriyle bunu gerek sosyal medyadan gerek CNN TÜRK gibi haber kanallarından ulusumuza anlatıyor. Şayet Twitter adresiniz varsa takip edin derim :) 

Vatandaşı olduğumuz Türkiye Cumhuriyeti'nde de tüm alanlarda bilimsel çalışmaların önünün açılması dileğimle... 
Keyifli kalın. Umutlu kalın.

8 yorum:

  1. Tüylerim ürperdi çok iyi olmuş bu tür yazıları seviyorum, Uzay Yolu filminde hissettim kendimi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada bu tür merak uyandıran yazılar güzel oluyor :)
      Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bizimkiler anca geri gitsinler zaten. Ben de zaman zaman sorgularım bu durumu. Sadece uzay konusunda değil her konuda, son sürat geri gidiyoruz. Yıl olmuş 2017 hala kılık kıyafette kalmışız mesela.

    Bu arada gerçekten çok ürkütücü sesler. Özellikle Uranüs beni çok ürküttü :) Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Örneğin ben bir TÜRK NASA olsun isterdim :/ Nerdeee...!
      Yorumlarınız için teşekkür ediyorum :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Sağolunuz... Bilim marifetiyle biraz şaşırtabildiysek ne mutlu bloğumuza :)

      Sil
  4. Diğerlerinin bir kısmını daha önce de dinlemiştim ama Rings of Uranus... Gerçekten büyülü bir ses...
    Bu harika paylaşım için teşekkürler, efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Uranüs'ün seside efsane :D :)
      Rica ederim efemmm :)

      Sil